Catedra Discipline clinice specializate
În cadrul procesului instructiv-educativ, disciplinele clinice specializate, în cooperare cu alte discipline clinice, asigură formarea competenţelor şi abilităţilor specifice necesare specialistului medical cu studii medii pentru a acţiona rapid şi oportun în diverse situaţii socio-profesionale.
La catedra activează cadre didactice cu înalt grad de pregătire în specialitate şi psihopedagogie, cu o experienţă profesională de durată în otorinolaringologie, oftalmologie, boli infecţioase, neurologie, psihiatrie şi narcologie, dermatovenerologie, bazele reabilitării, fizioterapie, kinetoterapie şi masaj.
Procesul de predare-învăţare-evaluare a disciplinelor clinice specializate se axează pe utilizarea metodologiilor educaţionale, a tehnologiilor informaţionale şi comunicaţionale moderne, centrate pe elev, formînd competenţe specifice, care se realizează prin corelarea procesului didactic cu activitatea extradidactică, sporind potenţialul intelectual, creativitatea, inteligenţa, ingeniozitatea, abilităţile de comunicare ale elevilor, ceea ce va facilita încadrarea lor în activitatea socio-profesională.
Activitatea ştiinţifică reprezintă un pilon important în dezvoltarea profesionalismului cadrelor didactice, fiind realizată prin editarea manualelor, curricula, lucrărilor metodice ştiinţifice, publicarea articolelor ştiinţifice, participarea cu diverse comunicări în cadrul conferinţelor, congreselor, meselor rotunde, atelierelor metodice, şedinţelelor societăţilor ştiinţifice de specialitate.
Profesorii, deţinătorii a gradului didactic superior, sînt autori a lucrărilor metodice ştiinţifice:
• Galemba S., Valorificarea educaţiei centrate pe elev în cadrul disciplinelor de specialitate din Colegiul Naţional de Medicină şi Farmacie.
• Friptu R., Implementarea Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţionale (TIC) în studierea disciplinelor Bazele asistenţei medicale şi Asistenţa medicală în dermatovenerologie.
• Cobîleanschi S., Evaluarea competenţelor profesionale ale elevilor la disciplinele de specialitate.
Succesul activităţii cadrelor didactice constă şi în editarea manualelor, propuse pentru formarea viitorilor specialişti medicali cu studii medii de specialitate: Standarde/protocoale a deprinderilor practice, Dermatologie şi venerologie, Boli infecţioase, Comunicarea şi managementul practicii medicale în AMP ( ghid pentru formatori), Comunicarea şi managementul practicii medicale în AMP (suport de curs pentru participanţi), Infecţia cu HIV (ghid pentru profesori), Infecţia cu HIV (suport de curs pentru elevi), Comunicare pentru schimbare comportamentală în infecţia HIV şi hepatitele virale B şi C.