PROBLEMA DE STUDIU a catedrei este Modernizarea procesului de instruire a viitorilor specialişti medicali vocaţionali în baza curricula bazate pe competenţe, prin valorificarea TIC şi a metodelor centrate pe elev cu tehnici generale şi specifice de îngrijire şi investigaţii.
Corpul didactic al catedrei este format din profesori cu o bogată experienţă profesională, deţinători de grade didactice şi categorii în specialitate.
Schimbările ce intervin în context curricular oferă profesorilor catedrei sugestii adecvate pentru organizarea unui demers didactic centrat pe dezvoltarea competenţelor. Aplicrea modelelor actuale, folosirea tehnicilor favorizează relaţia nemijlocită a elevului cu obiectele cunoaşterii şi învăţarea prin efort propriu dirijat, care stimulează atitudinea de colaborare, interesul şi motivaţia pentru aplicarea cunoştinţelor în contexte variate.
În scopul dezvoltării la elevi a capacităţilor profesionale, cadrele didactice au elaborat:
• Curricula la disciplinele de studii conform noilor Planuri de studii, axate pe competenţe şi abilităţi specifice
• Standarde/Protocoale ale deprinderilor practice.
• Ghidul pentru lecţiile practice la disciplinele: Bazele asistenţei medicale, Bazele ştiinţei nursing cu tehnici generale şi specifice de îngrijiri şi investigaţii, care prezintă un suport important pentru antrenarea tehnicilor de îngrijire în bază de algoritmi.
Catedra Nursing este una din catedrele de bază în instruirea viitorilor specialişti medicali vocaţionali, orientată spre:
• realizarea eficientă a procesului educaţional în conformitate cu cerinţele şi regulamentele în vigoare;
• îmbinarea armonioasă a cunoştinţelor teoretice, capacităţilor individuale cu abilităţi de specialitate şi pedagogice în realizarea instruirii elevilor pentru a pregăti: asistenţi medicali, moaşe, asistenţi laboranţi, asistenţi igienişti epidemiologi, capabili să activeze în unităţile sanitare, diverse colectivităţi şi în familie.
Rolul catedrei constă în optimizarea, monitorizarea şi evaluarea calităţii procesului de instruire la discipline, vizînd dimensiunea comunicativ-acţională a specialistului medical, formarea competenţelor ce se bazează, cu preponderenţă, pe aplicarea tehnologiilor informaţionale actuale, pe aspectul comunicativ şi metode moderne de promovare a sănătăţii, a investigaţiilor, tratamentului bolnavului.
Catedra dispune de o sală de simulatoare şi cabinete bine dotate pentru activitatea practică, necesare pentru a forma competenţe şi abilităţi viitorilor specialişti în îngrijirea bolnavilor.
Parteneriatul profesional şi social se realizează eficient cu: Asociaţia Nurselor din Moldova, Fondaţia Filantropică socio-medicală „Angelus Moldova”, Asociaţia Internaţională a nurselor creştine, asistentele medicale principale şi superioare din instituţiile curative, cadrele didactice din colegiile de medicină din Republica Moldova, Şcoala Postsanitară din Iaşi.
Activităţi extradidactice:
• Cercul stiinţifico-practic studenţesc ASISTENŢA MEDICALĂ are misiunea de a aprofunda cunoştinţele teoretice şi practice, a realiza activităţi de educaţie pentru sănătate în colaborare cu personalul din instituţiile medicale.
• Activităţile de voluntariat sînt realizate de echipa de voluntari SPERANŢA în colaborare cu Fundaţia Filantropică Medico-Socială „Angelus Moldova” şi secţia de îngrijiri paliative. Pentru viitorii asistenţi medicali această activitate reprezintă o motivaţie de a deveni buni specialişti, care vor propaga valorile general-umane şi vor implementa în practică politici de sănătate.