• Despre noi
  • Studii
  • Despre noi
  • Relatii Internationale
  • Stiinta
  • Transparența decizională
  • SMC
  • Ghidarea colegiilor arondate
  • CESIM
  • Noutăți
  • Principala
  • Noutati
  • 14
    Jan
    Catedra Nursing, 2019

         Problema de studiu a catedrei: Modernizarea procesului de instruire a viitorilor specialişti medicali vocaţionali  prin aplicarea noilor curricule bazate pe competenţe și  valorificarea TIC şi a metodelor centrate pe elev la Bazele ştiinţei nursing.

       Corpul didactic al catedrei este format din profesori cu o bogată experienţă profesională, deţinători de grade  didactice şi categorii în specialitate.


          Schimbările ce intervin în context curricular oferă profesorilor catedrei  sugestii adecvate pentru organizarea unui demers didactic centrat pe dezvoltarea competenţelor. Aplicarea modelelor actuale, folosirea tehnicilor  favorizează relaţia nemijlocită a elevului cu obiectele cunoaşterii şi învăţarea prin efort propriu dirijat, care stimulează atitudinea de colaborare, interesul şi motivaţia pentru aplicarea cunoştinţelor în contexte variate.


        În scopul dezvoltării la elevi a capacităţilor profesionale, cadrele didactice au elaborat:
    • Curricula la unitățile de curs conform noilor Planuri de studii, axate pe competenţe şi abilităţi specific
    • Protocoale/algoritme ale deprinderilor practice.
    • Ghidul pentru lecţiile practice la unitățile de curs: Bazele științei nursing, Îngrijiri medicale individualizate, Tehnici de îngrijiri și investigații medicale, Bazele asistenței medicale, care prezintă un suport important pentru antrenarea tehnicilor de îngrijire în bază de algoritmi.


        Rolul catedrei constă în optimizarea, monitorizarea şi evaluarea calităţii   procesului de instruire la unități de curs, vizând dimensiunea comunicativ-acţională a specialistului medical, formarea competenţelor ce se bazează, cu preponderenţă, pe aplicarea tehnologiilor informaţionale actuale, pe aspectul comunicativ şi metode moderne de  promovare a sănătăţii, a investigaţiilor, tratamentului bolnavului.
          Catedra dispune de 6 sali de simulatoare dotate conform cerințelor actuale a pedagogiei medicale moderne și asigură condiții optime pentru formarea abilităţilor specifice şi competenţelor profesionale a viitorilor specialişti în îngrijirea bolnavilor.


        Parteneriatul profesional şi social se realizează eficient cu: Asociaţia Nurselor din Moldova, Fondaţia Filantropică socio-medicală „Angelus Moldova”, Asociaţia Internaţională a nurselor creştine, asistentele medicale principale şi superioare din instituţiile curative, cadrele didactice din colegiile de medicină din Republica Moldova.

          Activităţi extradidactice:
    • Cercul stiinţifico-practic studenţesc are misiunea de a aprofunda cunoştinţele teoretice şi practice și a dezvolta competențele profesionale în nursing-ul științific.
    • Activităţile  de voluntariat sunt realizate de  echipa de voluntari „SPERANŢA”  în colaborare cu  Fundaţia Filantropică Medico-Socială „Angelus Moldova” şi secţia de îngrijiri palliative al IMSP SCM nr.4. Pentru viitorii asistenţi medicali această activitate reprezintă o motivaţie de a deveni buni specialişti, care vor propaga valorile general-umane şi vor implementa  în practică politici statului în domeniul sănătății.

Stiinta

  • Politici de instruire
  • Evenimente
  • Manuale
  • Clubul profesorilor experimentati
  • Școala Tânărului Cercetător
  • Școala Mentoratului Profesional

Activități Extradidactice

  • Miscarea de voluntariat
  • Promovarea modului sanatos de viata
  • Activitatea cercurilor stiintifico-studentesti
  • Consiliul elevilor
  • Ansamblul model etno-folcloric „ROMANIȚA”
  • Protecția civilă
  • Concurs „VIVAT, PROFESIE!”

URMAȚI-NE

  • Urmați-ne pe Twitter
  • Gasiți-ne pe Facebook
  • Gasiți-ne pe YouTube
  • Fii la curent cu Noutațile

© COLEGIUL NAȚIONAL DE MEDICINĂDezvoltat de EBS