Catedra Obstetrică şi ginecologie promovează sănătatea mamei şi copilului în lumina noilor descoperiri ale ştiinţelor medicale, promovate consecvent în activitatea de practică profesională. În cadrul catedrei activează un colectiv de profesori bine instruit în organizarea şi desfăşurarea procesului didactic pentru realizarea obiectivelor trasate.
Lista nominală a cadrelor didactice:
• Tatiana Sulima – şef catedră, profesor, grad didactic unu
• Ludmila Chitic - profesor, grad didactic superior
• Ana Donţu – profesor, grad didactic doi
• Marina Cărăuşu – șef secției, profesor, grad didactic doi
• Aculina Marandiuc – director adjunct în probleme de gospodărie, profesor, grad didactic doi
• Gabriela Arhirii – profesor
• Olga Postolache - profesor.
Problema de studiu a catedrei: Modernizarea procesului de predare - învăţare - evaluare la disciplină prin utilizarea tehnologiilor informaţionale şi comunicative în educaţia centrată pe elev şi formarea competenţelor profesionale în acordarea serviciilor medicale de calitate în sănătatea reproducerii, ajustate la solicitările societăţii şi la satisfacerea necesităţilor instituţiilor medicale.
Metodele moderne de predare-învăţare-evaluare, utilizate în cadru unităților de curs predate la catedră, cultivă aptitudini intelectuale, spirit critic, independenţă de muncă, formează motivaţii şi interese cognitive în studierea obstetricii şi ginecologiei. Tehnologiile actuale avansate sporesc pregătirea practicienilor siguri, competenţi, care să practice autonom în promovarea sănătăţii reproductive, să obţină cunoştinţe noi şi practică bazate pe evidenţă, folosind diferite forme de educaţie profesională continuă.
Succesele obţinute în formarea competenţelor la disciplina Obstetrică şi ginecologie se datorează şi îmbinării metodelor, procedeelor tradiţionale cu cele participativ-active. O asemenea abordare metodologică permite profesorului să sporească atractivitatea elevilor pentru studierea disciplinei, să îmbine armonios munca individuală cu munca în echipă, să realizeze o instruire cu ordonare strategică eficientă, prin utilizarea unui ansamblu de resurse educaţionale.
Profesorii implică elevii în discuţii tematice, învaţându-i să lucreze independent şi în echipă, explică logic şi accesibil materia de studiu, utilizând un limbaj coerent, asigură o atmosferă de lucru democratică, pe bază de respect reciproc, ce crează o relaţie empatică profesor-elev.
O direcţie prioritară a catedrei o constituie realizarea activităţii ştiinţifice prin:
• participări cu diverse comunicări în cadrul conferinţelor, congreselor, meselor rotunde, în ateliere metodice din cadrul Conferinţelor Naţionale a cadrelor didcatice din colegiile de medicină;
• publicaţii ştiinţifice în ziare şi reviste de specialitate, elaborarea şi editarea compendiilor, ghidurilor, culegerii de cazuri clinice etc.
Activitatea cercului ştiinţifico-practic studenţesc Ginevita este realizată prin cercetări în domeniul nursing-ului obstetrical, publicarea articolelor în revista națională Nursing-ul comunitar, participare cu numeroase comunicări în cadrul conferinţelor bianuale a elevilor din colegiile de medicină.
Profesorii orientează elevii spre realizarea finalităţilor educaţionale corespunzătoare, promovînd stilul pedagogic democratic de colaborare şi cooperare, pentru a le insufla încredere în propriile forţe şi formarea capacităţilor de autovăţare, autoformare şi perfecţionare continuă.