Chimie farmaceutică şi Chimie Toxicologică
Culegere de itemi
Chimia farmaceutică - Natalia Zagornean, grad didactic întîi,
Chimia toxicologică - Natalia Sîrbu, Violeta Barnaciuc, grad didactic doi
În secolul XXI, mileniu al schimbărilor continue, educaţia devine imboldul progresului social. Calitatea formării profesionale a tinerilor specialişti devine o prioritate naţională. Didactica modernă pune accentul pe folosirea mai eficientă a metodelor de predare-învăţare-evaluare.
Prezenta Culegere de itemi la disciplina Chimie farmaceutică şi Chimie Toxicologică este structurată pe compartimente tematice precedate de o descriere metodologică a procesului de elaborare a itemilor. În această ordine de idei evaluarea prin teste este concepută nu numai ca un control al cunoştinţelor sau ca un mijloc de măsurare obiectivă, ci şi ca o cale de perfecţionare care presupune o strategie globală asupra formării specialiştilor medicali cu studii postsecundare nonterțiare la specialitatea „Farmacie”.
Un loc aparte în strategiile de evaluare prin teste ocupă elaborarea itemilor. Metoda de evaluare avînd itemul ca element specific este caracterizată de o obiectivitate mai mare în aprecierea competenţelor formate în raport cu alte metode de evaluare didactică. Autorii au ordonat itemii după gradul de obiectivitate şi dificultate. În conformitate cu gradul de obiectivitate Culegerea de itemi la disciplina Chimie farmaceutică şi Chimie Toxicologică include următoarele tipuri de itemi: itemi obiectivi (itemi cu alegere duală, itemi de tip pereche, itemi cu alegere multiplă), itemi semiobiectivi (itemi cu răspuns scurt de completare, întrebări structurate), itemi subiectivi (rezolvarea de probleme, itemi de tip eseu ş.a.).
Culegerea de itemi se recomandă ca suport metodologic în elaborarea testelor pentru evaluarea formativă şi sumativă în cadrul lecţiilor de evaluare, verificare şi apreciere a competenţelor, examene de promovare şi absolvire.