Competenţe profesionale pentru competivitate. Curricula pentru instruirea practică a fost genericul întrunirii administraţiei CNMF „Rasia Pacalo” cu membrii Asociaţiei Nursing din Republica Moldova, care a avut loc la 29 noiembrie 2013 în incinta colegiului.
Curricula pentru instruirea practică a viitorilor specialişti medicali cu studii medii de specailitate a fost subiectul discuţiei în cadrul acestei activităţi. Propunerile înaintate în cadrul discuţiilor bilaterale sînt ilucidate în Rezoluţie.
REZOLUŢIA
Pornind de la necesitatea asigurării calităţii în învăţămîntul medical mediu de specialitate, perfecţionării managementului educaţional şi modernizării învăţămîntului medical mediu de specialitate în perspectiva integrării în Aria Europeană Comună a Învăţământului Vocaţional şi recomandările OMS;
conştientizînd necesitatea modernizării şi compatibilizării planurilor de învăţămînt la nivel naţional şi european, şi creării condiţiilor de mobilitate academică reală şi recunoaştere reciprocă a termenilor şi actelor de studii;
realizînd dezediratul că educaţia reprezintă o prioritate naţională în Republica Moldova şi
în scopul unificării eforturilor în adaptarea planurilor de învăţămînt medical la provocările moderne în contextul Strategiilor Sănătate – 2020 şi Educaţie - 2020
Administraţia Colegiului Naţional de Medicină şi Farmacie „Raisa Pacalo”, Asociaţia Nursing din RM, asistentele medicale principale din instituţiile medico-sanitare publice, propun:
1. A aprecia înalt eforturile Colegiului Naţional de Medicină şi Farmacie „Raisa Pacalo” în procesul de pregătire a specialiştilor medicali cu studii medii de specialitate, competitivi pe piaţa muncii, care manifestă profesionalism, asigurând calitate, eficienţă şi flexibilitate în prestarea serviciilor medicale.
2. A considera, în contextul noilor Palnuri de învăţămînt, istruirea practică o parte împortantă în formarea competenţelor profesionale şi o componentă obligatorie a programului de formare profesională iniţială.
3. A propune aprobarea orelor predestinate instruirii practice, care include: practică instructivă/didactică, gărzi, ore de voluntariat, ore de promovare a sănătăţii, ore de prestare a serviilor farmaceutice, gărzi în laboratorul clinico - diagnostic de urgenţă, ore de laborator tehnico – dentar, stagii practice şi stagiul practic de specialitate
4. A fortifica calitatea pregătirii profesionale a elevilor în învăţămîntul medical mediu de specialitate prin fortificarea formării abiliăţilor practice şi competenţelor profesionale a viitorilor specialişti vocaţionali, implicînd profesorii metodişti şi consilierii/asistenţii medicali din instituţiile medicale în organizarea, dirijarea şi evaluarea gărzilor/orelor de voluntariat tematice din cadul instruirii practice.
5. A considera oportune formele noi de instruire practică în formarea competenţelor profesionale la toate calificările şi a înainata spre aprobare Programele de instruire practică la Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei.