În cadrul Consiliului Metodic-Științific nr. 4 din 27.06.2016 a fost prezenată, discutată și aprobată Culegerea de itemi la disciplina Obstetrică și ginecologie cu nursing specific pentru calificările moașă, asistent medical.
Grupul de autori:
Ludmila CHITIC, şef catedră, profesoară, disciplina Obstetrică şi ginecologie cu nursing specific, grad didactic superior.
Tatiana SULIMA, profesoară, disciplina Obstetrică şi ginecologie cu nursing specific, grad didactic unu.
Marina CĂRĂUŞU, profesoară, disciplina Obstetrică şi ginecologie cu nursing specific, grad didactic doi.
Testarea este o strategie efectivă de evaluare în cadrul lecțiilor teoretice și practice la disciplina Obstetrica și ginecologia cu nursing specific. Testul reprezintă un instrument de evaluare complex format din itemi, care permit măsurarea, aprecierea nivelului de pregătire al elevilor, nivelul de formare şi dezvoltare a capacităţilor şi competenţelor la disciplină. Rezultatul testului docimologic pune în evidenţă progresul sau regresul înregistrat de elev într-o perioadă de timp, este şi un indicator de eficienţă a activităţii profesorului, deoarece oferă informaţii cu privire la modul de realizare a obiectivelor didactice.
Aplicarea testului în cadrul evaluării la Obstetrică şi ginecologie cu nursing specific are o obiectivitate sporită (datorită corelării intrinseci între obiectivele didactice, conţinuturile învăţării şi itemii testului). Se obsevă o rigurozitate în măsurarea achiziţiilor elevului şi în aprecierea modului de rezolvare a itemilor. Testul docimologic vizează întreaga personalitate a elevului, nu doar componenta cognitivă. Această metodă de evaluare dezvoltă capacitatea de autoevaluare la elevi, în măsura în care aceştia pot verifica singuri corectitudinea modului de rezolvare a itemilor. Testarea oferă, prin rezultatul lor, posibilitatea adoptării de decizii, oportune şi în timp util, destinate ameliorării actului didactic.