„RACORDAREA INSTRUIRII PRACTICE A ELEVILOR DIN COLEGIILE DE MEDICINĂ LA CERINŢELE UNIUNII EUROPENE. CURRICULA NOUĂ DE INSTRUIRE PRACTICĂ"
forumul din 19 decembrie 2012
Pornind de la necesitatea asigurării calităţii în învăţământul medical mediu de specialitate, perfecţionării managementului educaţional şi modernizării învăţământului medical mediu de specialitate în perspectiva integrării în Aria Europeană Comună a Învăţământului Vocaţional;
conştientizând necesitatea perfecţionării şi compatibilizării planurilor de învăţământ la nivel naţional şi european, şi creării condiţiilor de mobilitate academică reală şi recunoaştere reciprocă a perioadelor şi actelor de studii;
realizând faptul că Planurile de învăţământ sunt parte componentă a standardului educaţional de stat din învăţământul mediu de specialitate;
în scopul unirii eforturilor în procesul de implementare a standardelor educaţionale, realizate în baza Standardelor globale de instruire iniţială a nurselor şi moaşelor (2009, OMS), Directivei 2005/36/EC a Parlamentului European şi Strategieie Europene pentru nurse şi moaşe, (secţiunea Educaţie, punctele 1-8, OMS)
Administraţia Colegiului Naţional de Medicină şi Farmacie „Raisa Pacalo”, Asociaţia Nursing din RM, asistentele medicale principale din instituţiile medico-sanitare publice, propun:
1. A aprecia înalt eforturile Colegiului Naţional de Medicină şi Farmacie „Raisa Pacalo” în procesul de pregătire a specialiştilor medicali cu studii medii de specialitate, competitivi pe piaţa muncii, care manifestă profesionalism, asigurând calitate, eficienţă şi flexibilitate în prestarea serviciilor medicale.
2. A considera, în contextul noilor Palnuri de studii, istruirea practică o parte componentă obligatorie a programului de formare profesională iniţială, care include: practică instructivă/didactică, gărzi, ore de voluntariat, ore de promovare a sănătăţii, ore de prestare a serviilor farmaceutice, gărzi în laboratorul clinico - diagnostic de urgenţă, ore de laborator tehnico – dentar, stagii practice şi stagiul practic de specialitate
3. În scopul fortificării abiliăţilor practice ale elevilor colegiile de medicină, profesorii metodişti şi consilieri/asistenţi medicali din instituţiile medicale trebuie să consolideze eforturile în organizarea, dirijarea şi evaluarea gărzilor tematice din cadul instruirii practice.
4. În contextul noilor Palnuri de studii a aborda voluntariatul ca un instrument eficient în procesul de formare practică a viitorilor specialişti cu studii medii medicale, care orientează elevii spre realizarea programelor şi strategiilor naţionale în domeniul promovării sănătăţii şi modului de viaţă sănătos.
Rezoluţia a fost semnată:
1. din numele Asociaţiei Nursing din Republica Moldova - Elena STEMPOVSCHIA, preşedinte
2. din numele Colegiului Naţional de Medicină şi Farmacie „Raisa Pacalo” - Ala MANOLACHE, director