COMPETENŢE PROFESIONALE PENTRU COMPETIVITATE.
CURRICULA PENTRU INSTRUIREA PRACTICĂ
Forumul din 29 noiembrie 2013
Pornind de la necesitatea asigurării calităţii în învăţământul medical mediu de specialitate, perfecţionării managementului educaţional şi modernizării învăţământului medical mediu de specialitate în perspectiva integrării în Aria Europeană Comună a Învăţământului Vocaţional şi recomandările OMS;
conştientizând necesitatea modernizării şi compatibilizării planurilor de învăţământ la nivel naţional şi european, şi creării condiţiilor de mobilitate academică reală şi recunoaştere reciprocă a termenilor şi actelor de studii;
realizând dezediratul că educaţia reprezintă o prioritate naţională în Republica Moldova şi
în scopul unificării eforturilor în adaptarea planurilor de învăţământ medical la provocările moderne în contextul Strategiilor Sănătate – 2020 şi Educaţie - 2020
Administraţia Colegiului Naţional de Medicină şi Farmacie „Raisa Pacalo”, Asociaţia Nursing din RM, asistentele medicale principale din instituţiile medico-sanitare publice, propun:
1. A aprecia înalt eforturile Colegiului Naţional de Medicină şi Farmacie „Raisa Pacalo” în procesul de pregătire a specialiştilor medicali cu studii medii de specialitate, competitivi pe piaţa muncii, care manifestă profesionalism, asigurând calitate, eficienţă şi flexibilitate în prestarea serviciilor medicale.
2. A considera, în contextul noilor Palnuri de învăţământ, istruirea practică o parte împortantă în formarea competenţelor profesionale şi o componentă obligatorie a programului de formare profesională iniţială.
3. A propune aprobarea orelor predestinate instruirii practice, care include: practică instructivă/didactică, gărzi, ore de voluntariat, ore de promovare a sănătăţii, ore de prestare a serviilor farmaceutice, gărzi în laboratorul clinico - diagnostic de urgenţă, ore de laborator tehnico – dentar, stagii practice şi stagiul practic de specialitate
4. A fortifica calitatea pregătirii profesionale a elevilor în învăţământul medical mediu de specialitate prin fortificarea formării abiliăţilor practice şi competenţelor profesionale a viitorilor specialişti vocaţionali, implicând profesorii metodişti şi consilierii/asistenţii medicali din instituţiile medicale în organizarea, dirijarea şi evaluarea gărzilor/orelor de voluntariat tematice din cadul instruirii practice.
5. A considera oportune formele noi de instruire practică în formarea competenţelor profesionale la toate calificările şi a înainata spre aprobare Programele de instruire practică la Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Educaţiei.
Rezoluţia a fost semnată:
1. din numele Asociaţiei Nursing din Republica Moldova - Elena STEMPOVSCHIA, preşedinte
2. din numele Colegiului Naţional de Medicină şi Farmacie „Raisa Pacalo” - Ala MANOLACHE, director