• Despre noi
  • Studii
  • Despre noi
  • Relatii Internationale
  • Stiinta
  • Transparența decizională
  • SMC
  • Ghidarea colegiilor arondate
  • CESIM
  • Noutăți
  • Principala
  • Noutati
  • 24
    Mar
    Lucrare metodică, Liuba Tomulescu

    Dezvoltarea gîndirii clinice a specialiştilor medicali
    cu studii medii de specialitate prin valorificarea
    metodelor activ-participative

    Liuba Tomulescu

    Lucrare metodică pentru conferirea gradului didactic superior

        Problema cercetării: Procesul de dezvoltare a gîndirii clinice medicale a elevilor prin metode activ-participative în cadrul disciplinei Medicina internă cu nursing specific.
    Scopul cercetării: Elucidarea reperelor teoretice şi caracterizarea metodologiei activ-participative de dezvoltare a gîndirii clinice a specialiştilor medicali vocaţionali în cadrul disciplinei Medicina internă cu nursing specific.

    Obiectivele cercetării:

     Esenţializarea conceptului şi a conţinutului de gîndire şi gîndire clinică.
     Sintetizarea cerinţelor psihopedagogce pentru dezvoltarea eficace a gîndirii clinice a specialiştilor medicali cu studii medii de specialitate.
     Caracterizarea metodelor specifice de dezvoltare a gîndirii clinice a elevilor la disciplina Medicina internă cu nursing specific.
     Validarea experimentală a eficacităţii metodelor de dezvoltare a gîndirii clinice a elevilor la disciplină Medicina internă cu nursing specific.
    Concluzii generale:
     Dezvolatrea gîndirii clinice presupune ansamblul experienţelor de învăţare, pe care instituţia îl oferă elevilor, în asigurarea posibilităţii prospectării şi reflectării realităţii medicale, cu scopul de a-i antrena în descoperirea şi valorificarea maximă a propriilor competenţe profesionale.
     Un proces autentic de predare-învăţare-evaluare a disciplinei Medicina internă cu nursing specific solicită dezvoltarea tuturor operaţiilor, activităţilor şi tipurilor de gîndire, astfel creîndu-se premisele pentru dezvoltarea gîndirii clinice a specialiştilor medicali cu studii medii de specialitate.
     Cele mai eficiente metode activ-participative specifice disciplinei Medicină internă cu nursing specific cu valoare formativă semnificativă în raport cu gîndirea clinică a elevilor sînt: colectarea anamnezei (metoda biografică) în baza dosarului de nursing, studiu de caz, problematizarea.

    Recomandări:

     Pornind de la rezultatele investigaţionale sintetizate în metodologia de dezvoltare a gîndirii clinice, urmează să fie delimitat contextul integrator al procesului de formare a asistenţilor medicali în cadrul disciplinei Medicina internă cu nursing specific, metodele-activ particpative fiind concepute ca mult mai semnificative în realizarea prerogativelor moderne a procesului de formate a specialiştilor medicali cu studii medii de specialitate.
     Extinderea ariei praxiologice în dezvoltarea gîndirii clinice a viitorilor asistenţi medicali axată pe utilizarea metodelor active-participative la nivel infuzional, modular şi disciplinar.

     

Stiinta

  • Politici de instruire
  • Evenimente
  • Manuale
  • Clubul profesorilor experimentati
  • Școala Tânărului Cercetător
  • Școala Mentoratului Profesional

Activități Extradidactice

  • Miscarea de voluntariat
  • Promovarea modului sanatos de viata
  • Activitatea cercurilor stiintifico-studentesti
  • Consiliul elevilor
  • Ansamblul model etno-folcloric „ROMANIȚA”
  • Protecția civilă
  • Concurs „VIVAT, PROFESIE!”

URMAȚI-NE

  • Urmați-ne pe Twitter
  • Gasiți-ne pe Facebook
  • Gasiți-ne pe YouTube
  • Fii la curent cu Noutațile

© COLEGIUL NAȚIONAL DE MEDICINĂDezvoltat de EBS