Demersul educațional la unitățile de curs din cadrul catedrei a fost proiectat din perspectiva teoriei curriculare, fiind combinate activități de predare sincron cu activități de predare asincron, de lucru independent și în grup, aplicând o gamă largă de metode și tehnici de predare interactive, centrate pe elev și pe formare de competențe.
Îmbinarea activităților de predare-învățare-evaluare realizate față în față și la distanță asigură continuitatea și relevanța procesului educațional în condițiile pandemice. În acest context a apărut necesitatea de a revedea și actualiza metodologia de proiectare a lecției, actualizarea materialelor didactice și implicarea resurselor educațiolale digitale în procesul de instruire.
Pentru desfășurarea activităților didactice online, cadrele didactice utilizează următoarele platforme și instrumente digitale: aplicația www.zoom.com; Google Meet; Google Classroom; www.padlet.com; www.quizizz.com; www.socrative.com; www.testmoz.com; formulare google drive etc.
În contextul formării și dezfoltării competențelor digitale la nivel de catedră a fost realizat trainingul metodic cu tematica: Formarea competențelor digitale a cadrelor didactice în elaborarea tutorialelor metodice, demonstrând responsabilitate în mediul online, formator, Ludmila Ivancov, prof, grad didactic unu.
Pentru optimizarea demersului didactic de formare a competențelor profesionale specifice (online), cadrele didactice au elaborat tutoriale video (vezi aici).
La baza perfectării măiestriei pedagogice este schimbul de experirnță realizat prin organizarea și desfășurarea lecțiilor publice la nivel de catedră (vezi aici).