„Organizarea învăţării din perspectiva educaţiei centrate pe elev”.
Training metodico-didactic
Este cunoscut faptul că pasivitatea din clasa de elevi, generată de predarea tradiţională, axată preponderent pe metode expozitive, nu produce învăţarea decât în foarte mică măsură. Pentru o învăţare semnificativă nu este suficient ca elevii doar să asculte ceea ce explică profesorul, oricât de profunde şi clar structurate ar fi ideile acestuia.
În cadrul training-ului metodic Organizarea învăţării din perspectiva educaţiei centrate pe elev, formatorii Svetlana Cheptari și Stela Carpov au familiarizat cadrele didactice cu metode activ-participative prin care, elevii înşişi trebuie să-și organizeze informaţia relatată de către profesor într-un tot ordonat şi semnificativ, or, dacă acestora nu li se oferă oportunitatea de a discuta, a analiza, a cerceta, a acţiona – învăţarea nu
este temeinică. În concluzie s-a menționat că, organizarea procesului instructiv centrat pe persoana celui educat reprezintă un cadru favorabil pentru ca elevii să fie motivaţi şi să înveţe aprofundat și să manifeste rezultate considerabile.