Formarea competenţelor profesionale
prin promovarea cercetării ştiinţifice şi dezvoltarea creativităţii elevilor
mai, 2013
Procesul de formare a specialiştilor cu studii medii de specialitate este orientat spre promovarea cercetării ştiinţifice şi dezvoltarea creativităţii în activitatea elevilor prin intermediul cercurilor ştiinţifico-practice studenţeşti.
În cadrul catedrei funcţionează cercul ştiinţifico-practic "Edelweiss". Activitatea cercului este orientată, în mod special, spre procesul de formare şi dezvoltare a competenţelor de cercetare a elevului în domeniul medicinii practice bazate pe dovezi prin: activităţi de examinare a pacienţilor în instituţiile medicale, publicarea articolelor în revista republicană Nursing comunitar, realizarea şedinţelor publice, participarea în cadrul lucrărilor conferinţelor naţionale, seminarilor republicane şi meselor rotunde.
O direcţie de activitate în cadrul cercului ştiinţifico-practic sînt cercetările în diverse domenii ale nursing-ului bazat pe dovezi, care asigură preluarea iniţiativei proprii şi motivarea responsabilităţii pentru studiul individual, cu aplicarea elementelor de cercetare în nursing-ul ştiinţific. Competenţele specifice în domeniul nursing-ului ştiinţific, formate la elevi, în cadrul activităţilor de cercetare, sînt bazate pe sistemul de competenţe-chieie stabilite pentru sistemul de învăţămînt din Republica Moldova şi valorificate în şedinţele publice, conferinţele studenţeşti, organizate bianual, şi în activitatea practică profesională, promovînd strategiile şi programele medicale naţionale.
Elaborarea şi susţinerea Lucrărilor de diplomă reprezintă un instrument important în dezvoltarea şi evaluarea competenţelor de cercetare ştiinţifică ale elevilor dotaţi. În ultimii 5 ani în cadrul cercului ştiinţifico-practic studenţesc de boli interne „Edelwiess” au fost elaborate, aprobate şi susţinute 12 lucrări de diplomă, care abordează subiecte importante din domeniul nursing-ului pratic.
Parteneriatul constructiv în cadrul echipei multidisciplinare (tînăr cercetător – conducător ştiinţific – pacient – asistent medical – mebrii familiei/comunităţii) este un element important în formarea tinerilor cercetători. Rezultatele cercetărilor sporesc numărul de bolnavi, care vor beneficia de servicii calitative de îngrijire, prin îmbunătăţirea calităţii instruirii iniţiale a specialiştilor medicali cu studii medii de specialitate.