Centrul de excelență în medicină și farmacie „Raisa Pacalo” organizează în perioada 13 februarie – 30 mai 2018 în cadrul IMSP Institutul Oncologic, Spitalul Clinic Reapublican, Institutl Mamei și Copilului, Institutl Medicina Urgentă și Spitalul Clinic al Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale cursuri de formare a asistentelor medicale superioare în domeniul psiho-pedagogiei în cadrul Școlii mentoratului profesional.
Cursul de instruire este organizat în scopul realizării Planului strategic de dezvoltare a CEMF „Raisa Pacalo”, Direcţiei strategică V, Asigurarea calității procesului de instruire practică prin realizarea și dezvoltarea parteneriatelor durabile cu instituțiile medicale și internaționale, obiectivului specific 5.1 Organizarea bazei juridice a parteneriatului CEMF „Raisa Pacaloˮ cu instituțiile medicale şi consolidarea cooperării intersectoriale în vederea facilitării angajării în câmpul muncii și în scopul dezvoltării relaţiilor de parteneriat cu instituţiile medico-sanitare publice în vederea consolidării procesului de formare a competenţelor profesionale ale elevilor.
La data de 13.02.2018 în cadrul Școlii mentoratului profesional au fost realizate două training-uri cu asistentele superioare din IMSP Institutul Oncologic și IMSP Institutul Mamei și Copilului.
Tematica propusă a abordat problemele ce țin de standardizarea și unificarea procesului de formare, consolidare și dezvoltare a competențelor profesionale prin instruirea practică la nivel de țară, modernizarea procesului de prestare a serviciilor educaționale medicale profesionale prin centrare pe elev şi formare de competenţe, utilizând metode interactive și TIC (sofft-uri educaționale, etc), gestionarea documentației în cadrul instruirii practice.
Menționăm, că dezvoltarea competențelor specifice în psiho-pedagogie la mentorii din sectorul practic reprezintă o componentă importantă în procesul de asigurare a calității, vizând formarea competențelor profesionale la viitorilor specialiști medicali cu studii postsecundare nonterțiare.